Ubezpieczenie Casco statków żeglugi morskiej i lądowej
Ubezpieczenie Aerocasco skierowane jest do osób prawnych, osób fizycznych lub jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej będących w posiadaniu statków powietrznych (samolotów, szybowców, śmigłowców, itp.)
Na podstawie umowy ubezpieczenia Casco statków powietrznych towarzystwo ubezpieczeniowe odpowiada za szkody w granicach sumy ubezpieczenia. Standardowo w zakres ubezpieczenia Aerocasco wchodzą:
- szkody powstałe podczas wykonuwaia lotu, postoju, kołowania, holowania po płycie lotniska, startu i lądowania,
- szkody w statkach powietrznych, które są okresowo wyłączone z eksploatacji, pod warunkiem że znajdują się w miejscach przeznaczonych do stacjonowania,
- szkody powstałe podczas naprawy, przeglądu, przeróbki oraz modernizacji dokonywanych przez licencjonowane zakłady naprawcze,
- zaginięcie statku powietrznego bez śladu (gdy przez 60 dni od momentu planowego dotarcia do celu nie ma żadnych informacji o jego położeniu),
- szkody powstałe na urządzeniach i wyposażeniu stałym oraz wbudowanym.
Dodatkowo można ograniczyć ubezpieczenie casco statków powietrznych:
- do szkód całkowitych,
- wyłączonych z eksploatacji, jedynie od ryzyk naziemnych.
Rozszerzyć ochronę można m.in. o:
- ratowanie i zabezpieczenie statku powietrznego oraz transport uszkodzonego statku powietrznego do najbliższego zakładu naprawczego,
- usunięcie wraku zniszczonego statku powwietrznego,
- delegację specjalistów do naprawy uszkodzonego statku powietrznego.
Przy zawieraniu ubezpieczenia casco statków powietrznych nie należy zapominać o wyłączeniach z polisy, które zazwyczaj dotyczą szkód:
- powstałych w częściach na skutek naturalnego zużycia, awarii technicznej lub wady fabrycznej,
- powstałych w silniku na skutek naturalnego zużycia, awarii technicznej lub wady fabrycznej,
- powstałych podczas przewozu części lub całego statku powietrznego innym środkiem transportu,
- powstałych na skutek wadliwie przeprowadzonej naprawy lub przeróbki statku powietrznego.